دانلود DirectX 11 برای افزایش گرافیک بازی شما
تاريخ : شنبه 9 دی 1391برچسب:, | 9:58 | نویسنده : مهدی

دانلود DirectX 11 برای افزایش گرافیک بازی شما

 

دو پلتفرم مختلف DirectX 11 و Open GL در نسخه جدید خود دنیایی از امکانات را برای تولید کنندگان بازی‌های رایانه ای به همراه آورده‌اند که هم اکنون امکان استفاده از DirectX جدید برای افزایش گرافیک بازی شما از طرف کمپانی مایکروسافت محیا شده است. در این نوشته از تورتک نگاهی کوتاه به امکانات جدید گرافیکی این برنامه می‌اندازیم و در پایان نیز با استفاده از لینک دانلود تهیه شده می‌توانید به راحتی اقدام به دانلود و نصب این نسخه بر روی سیستم خود کنید.

 

بررسی قابلیت موزاییک کاری در DirectX 3D 11

اگر به بازی‌های رایانه ای علاقه دارید و همیشه جدیدترین شاهکار شرکت تولید بازی را تهیه کرده و آن‌ها را بازی می‌کنید بعید تا کنون از بازی Grand Theft Auto V، Metal Gear Solid: Rising، Resident Evil: Operation Racoon City، Diablo 3، The Elder Scrolls V: Skyrim و Assassin creed را امتحان نکرده باشید. اما نکته مشترک در میان تمام این بازی و تقریباً تمام بازی‌های جدیدتری که بعد از این بازی‌ها به بازار آمده‌اند امکان استفاده از قابلیت موزاییک کاری ( Tessellation ) در DirectX 11 است. البته اگر از نسخه های قدیمی این نرم افزار نیز بر روی ویندوز سیستم خود بهره می‌برید تمامی این بازی‌ها در سیستم شما قابل اجرا هستند اما با این حال اگر تنظیمات گرافیکی آن‌ها را حداکثر نیز انتخاب کنید باز هم توانایی مشاهده بسیاری از گرافیک و تصاویر خیره کننده در این بازی‌ها را ندارید.

طبیعی سازی تصاویر با DirectX

اما اگر بخواهیم به زبان ساده امکان موزاییک کاری را بررسی کنیم باید بگوییم در نسخه جدید DirectX هر یک از اشیای که توسط توسعه دهندگان آن بازی به عنوان یک شیء قابل موزاییک کاری انتخاب شده باشد به هزاران تکه کوچک‌تر تبدیل می‌شوند که پس از انجام این مرحله و تنظیم خودکار ارتفاع هر بخش از اشیاء شما تصویر کاملاً طبیعی‌تر و با نورپردازی بهتر را خواهید دید. البته این روند به هیچ عنوان روند جدیدی در طراحی بازی‌های رایانه ای نیست اما محدودیت موجود در نسخه قبلی DirectX و البته سخت افزارهای گرافیکی باعث می‌شد که در هنگام موزاییک کاری اشیاء توانایی استفاده از قطعات کمتری وجود داشته باشد و همچنین به این دلیل که وظیفه طراحی تمامی این جزئیات به عهده طراح بازی بود معمولاً برای کاهش حجم بازی نهایی و صرفه جویی در وقت توسعه دهندگان به استفاده از تکنیک ساده تری مانند سایه زنی اشیاء بسنده می‌کردند.

دانلود مایکروسافت directx

اما علاوه بر اینکه قابلیت Tessellation تصاویر را در بازی‌های رایانه ای خیلی طبیعی‌تر می‌کند مانند تصویر بالا امکان ساخت اشیاء با جزئیات بیشتر بر طبق تصویر انتخاب شده برای آن‌ها به صورت خودکار در این نسخه وجود دارد که همان طور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید توانایی تبدیل اشیاء شگفت انگیز را به توسعه دهندگان بازی‌ها می‌دهد.

توجه داشته باشید با اینکه روند Tessellation در DirectX 11 یک روند خودکار است اما برای جلوگیری از به وجود آمدن خطاهای گرافیکی امکان سفارشی سازی اشیاء و تعیین پارامترهای مختلف برای هر یک از آن‌ها نیز در این نسخه گنجانده شده است و این قابلیت به هیچ عنوان از خلاقیت تیم طراحی نمی‌کاهد.

 

بررسی چند نمونه عملی در استفاده از نسخه جدید

اما برای اینکه با تفاوت استفاده از نسخه DirectX 10 با نسخه جدید یعنی DirectX 11 آشنایی پیدا کنید در تصاویر زیر چند نمونه از اجرای بازی‌های رایانه ای را با این دو نسخه مشاهده می‌کنیم. البته توجه داشته باشید تصاویر بدست آمده تنها به دلیل استفاده از قابلیت موزاییک کاری و یا همان Tessellation در نسخه جدید نیست بلکه در نسخه جدید مجموعه ای از امکانات برای خلق تصاویر با کیفیت‌تر اضافه شده است.

بازی Directx 11

پیشنهاد می‌کنیم در کنار استفاده از آخرین نسخه این نرم افزار در ویندوز خود از آخرین نسخه درایور کارت گرافیک خود نیز استفاده کنید تا در صورتی که حتی امکانات سخت افزاری مورد نیاز برای استفاده از قابلیت DirectX 11 در کارت گرافیک شما موجود نبود از سرعت و کیفیت بهتر بازی‌ها با استفاده از این نسخه و بهینه سازی‌های الگوریتم‌های قدیمی لذت ببرید.

 

دانلود DirectX 11 از سایت مایکروسافت

تحجم فایل: 43 مگابایت

سازگاری: امکان استفاده از این نسخه در 7 و 8 وجود دارد. (توجه داشته باشید که برای ویندوز XP و ویستا نسخه‌هایی در اینترنت از این نسخه به صورت غیر رسمی انتشار یافته است که تمامی آن‌ها تا کنون DirectX 9 بوده و در کنار خود ویروس و تروجان به سیستم شما وارد می‌کنند. پس تنها از سایت رسمی مایکروسافت با استفاده از لینک زیر دانلود کنید)

لینک دانلود: DirectX 3D 11

 
 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • اس ام اس عاشقانه
  • آسان گل